Про Каса Бальо годі і розповідати, всі знають що таке Каса Бальо. Бачив його кожного свого візиту в Барселону, але всередину потрапив лише у дві тисячі двадцять першому.
В двох словах про Каса Бальо, (Casa Battlo, різні варіанти транскрипції з каталанської), тобто Будинок Бальо належав, як не дивно, барселонському підприємцю Жузепу Бальо, який замовив Гауді реконструкцію фасаду. Гауді зробив контрпропозицію знести існуючу будівлю і збудувати будинок наново; це не знайшло розуміння у мерії, тому Бальо і Гауді обмежилися реконструкцією, яка мала місце з 1905 по 1907 (так що ремонт у моїй квартирі — не найдовший).
Зазвичай під входом стоїть довжелезна черга поціновувачів Гауді, але під час карантину Барселона настільки очистилася, що можна просто зайти і взяти квиток просто на зараз. Робити, втім, цього не раджу — онлайн він коштував на 4 євро дешевше. Але в будь-якому разі туристів в Каса Бальо було дуже мало. Знімок вище — 2018 року. (До речі, на зайве нагадати, що в таких людних місцях слід особливо пильнувати кишенькових злодіїв.)
2. Славетний еркер.
3. Всередині в експозиції є акварельний ескіз Каса Бальо — можна порівняти, наскільки повно відтворені задуми Гауді.
4. Візит у Каса Бальо починається у підвалі, де можна побачити таку інсталяцію.
Світло постійно переміщується і змінює свій колір.
5. Вази в фоє.
6. Парадні сходи.
6. Сходи ведуть на другий поверх, де знаходилося помешкання власнику будинку.
7.
8. Як ви всі сто раз читали, в інтер’єрі Будинку Бальо домінують органічні мотиви із кривими лініями.
9. Диво карантину — порожній еркер.
10. Платани за вікном.
11. Головний коридор квартири домовласника.
12. В кінці його — вихід на внутрішній двір Каса Бальо.
13. Колони.
14. Внутрішній двір прикрашений різноколірною керамікою.
15.
16.
17. Макет Каса Бальо.
18. Найбільш впізнавана частина поза фасадом Каса Бальо — двір-колодязь.
19.
20. Тут видно сходи, якими всередину потрапляли мешканці, що орендували квартири у Каса Бальо.
21. Дуже умовний балкон.
22. Плитка.
23. Піднялися на самий верх і дивимось у двір-колодязь згори:
24. Взагалі їх два, але виглядають вони майже однаково.
25. Тут можна помітити, що колір плітки вгорі темніший, ніж знизу, а розміри вікон донизу збільшуються. Це зроблено для того, щоб усі поверхи освітлювалися рівномірно (і усі страждали однаково).
26. Вікно.
27. Верхній поверх призначений для обслуговуючого персоналу, тут немає ніяких прикрас.
28. Дах із баштою — візитівка Каса Бальо.
29. Крупніше.
30. Кераміка на даху.
31. Проспект Грасія з даху будинку Бальо.
32. На дах ти підіймаєшся парадними сходами через блакитний колодязь, вниз спускаєшся іншими, на який на всю висоту будівлі розміщена така інсталяція з металевих ланцюгів.
33.
34.
35.
36. В підвалі — завершення експозиції. Перед тим, як запустити в останню залу, панянка питає, чи нема в когось епілепсії. Якщо нема, то можна подивитись короткий — дві хвилини — фільм під назвою “En la mente de Gaudi” — “В думках Гауді”. Це фантазія на тему робіт Гауді, що відображається на всіх шести поверхнях зали.
37. Ось кілька окремих кадрів, що дають враження.
38.
39.
Більше можна подивитися, наприклад, тут. Дуже вражає, я б із задоволенням подивися ще раз, але дуже сильно перевантажувати органи чуттів, хоч у мене і нема епілепсії, але вирішив не випробовувати долю.
40. Будинок Бальо у сутінках.
41.
42.
43.
44. Славетні маски великим планом.
45.
46.
47.
48.