Музей залізниці в Нюрнберзі (DB Museum) знаходиться поруч із Головним вокзалом Нюрнберга — першого в Німеччині міста, де була прокладена залізниця. (В 1835 році почав ходити потяг з Нюрнберга у Фюрт — зараз це фактично район Нюрнбурга — цілих шість кілометрів!) Це один з найстаріших технічних музеїв в Європі. Власне, історично музей розпочав свою роботу в Мюнхені, а потім тогочасний бургомістр Нюрнберга переманив його в своє місто, виділивши приміщення безкоштовно (топова інвестиція, як на мене). В 1996 музей за символічну ціну в одну дойчмарку викупила Deutsche Bahn AG.
В музеї знаходиться як безліч модельок, так і справжні великі паровозики. З них і розпочнемо.
2. Локомотив Bayerische S 2/6.
3. Він з іншого ракурсу.
4.
5. «Нордгау» моделі Bayerische B V, побудований у 1853 році, найстаріший паротяг у Німеччині.
6. Королівський герб на залізничному вагоні, що належав Людвігу II Баварському (тому самому, який поїхав кукухою на творчості Вагнера і побудував Нойшванштайн).
7.
8. “Історичні” модельки у масштабі 1:10 “мюнхенського” періоду музею. Локомотив “LDE – Saxonia” 1838 року.
9.
10. Другий поверх повністю зайнятий модельками. Це паротяг із першого фото, але знятий так, щоб видно було антураж.
11. Знайдіть вагончик із пивом.
12.
13. Наступний кадр дає уявлення про різні масштаби модельок.
14. Тут для масштабу — справжнє колесо цього самого локомотива.
15. Зали музею.
16. Маленька рухома моделька залізниці, десь два на три метри.
17.
18.
19.
20.
21.
22. Інтерактивна карусель із модельками. Жмеш на кнопку на екрані, підвозять відповідну модельку.
23. Практично як те, що у мене в дитинстві було!
24. Снігоочищувач.
25.
26.
27. “Велика” модель залізниці площею у 80 квадратних метрів, була збудована у 1960-х. Загальна довжина путей — понад 500 метрів, керування здійснюється за допомогою понад п’яти тисяч реле.
28. Портовий район і корови.
29. Віялове депо.
30. Паровозики
Отже, якщо ви дивилися на цю сцену із розумінням — Музей залізниці в Нюрнберзі вам однозначно сподобається.